Individuele ondersteuning aan kinderen met een leerachterstand
Veel scholen hebben te maken met kinderen met een leerachterstand. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Vergeet daarbij niet het lerarentekort en de hoge werkdruk waardoor het intern steeds lastiger wordt om deze kinderen de ondersteuning te bieden die ze eigenlijk nodig hebben. Daarom geef ik ondersteuning onder schooltijd op locatie in hun eigen leeromgeving.
“Spelen is leren, leren is spelen en waarom zou mij dan het spelen vervelen?”
Ik werk vanuit de interesses en talenten van de leerling. Door korte, intensieve leeractiviteiten af te wisselen met uitdagende educatieve spelletjes blijft de ondersteuning gevarieerd en leuk. Ik geloof in een positieve benadering. Door het gebruik van verschillende beloningsvormen wordt de leerling gestimuleerd. Hierdoor wordt ook het zelfvertrouwen groter. Met het schoolteam maken we gezamenlijk een plan van aanpak. Een goede samenwerking zorgt ervoor dat iedereen op de hoogte is en het plan desgewenst ook makkelijk bijgesteld kan worden.
Hoe vaak en hoe lang?
Ondersteuning hoeft meestal niet voor altijd. Na verloop van tijd halen kinderen hun achterstand in en kunnen ze vervolgens weer met het tempo van de klas mee. Soms is ondersteuning voor een langere periode gewenst. Bijvoorbeeld wanneer de achterstand niet op het niveau zal komen van zijn of haar groep. Uitgangspunt is dan om te zorgen voor succeservaringen en minder frustraties van de leerling, zodat de leerling met plezier naar school blijft gaan.
Lessen per uur of paketten met lessen B2B Basisschool
De lessen kunnen los worden afgenomen of in trajecten van 10, 21 of 42 lessen. Bij afname van een traject krijgt u korting. Neem contact op voor de mogelijkheden.